ЯК ПРАВИЛЬНО ВИБРАТИ ШИНИ

ЯК ПРАВИЛЬНО ВИБРАТИ ШИНИ

При пошуку відповідних покришок важливе значення має бренд. І часто саме цей показник покупці ставлять на перший план. Від виробника безпосередньо залежить якість продукції та вартість покришок. При пошуку гуми багато автовласників віддають перевагу виробам, якими спочатку був укомплектований автомобіль.

Водночас серед основних критеріїв, які дозволять безпомилково підібрати шини не лише в інтернет-магазині, але і при купівлі в торговій мережі, відмічають інші характеристики. Фахівці рекомендують брати до уваги:

  • -         тип транспортного засобу;
  • -         сезонність покришки;
  • -         конструкцію колеса;
  • -         шипованість (для зимових шин);
  • -         вид герметизації;
  • -         формат протектора;
  • -         рівень шуму.

Аналіз даних вибраної моделі й повна відповідність запитам дозволяє знайти ідеальний варіант гуми.

Тип транспорту

Для легкових – поєднують в собі гарні ходові якості (керованість і гальмування), низький рівень шуму і високий індекс максимальної швидкості. Шини для легкових авто зустрічаються найчастіше. Приклад маркування  – 215/60R16 98R.       

Для мікроавтобусів, комерційних авто – характеризуються підвищеним індексом вантажності, простим малюнком протектора, стійкістю до зносу. Зворотний бік цих переваг – зниження керованості та гальмування. У маркуванні подібних шин часто зустрічається буква С – 215/75R16C 116/112R

Вантажні шини – призначені для вантажних автомобілів і автобусів. Підвищений індекс навантаження, простий малюнок, знижений індекс швидкості і великі пробіги. Умовно діляться на рульові, ведучі, прицепні. Приклад 315/70R22.5 156/150L.


Сезон

Потреба зміни покришок обгрунтовується експлуатаційними характеристиками виробів. Для різних сезонів слід використовувати певну гуму.

Літні – розраховані на температуру від +5-7 ° С та вище. Такі шини мають менш виражений малюнок протектора. При їзді в спеку літні шини охолоджуються і тверднуть. Така гума – ідеальний варіант для швидкої їзди, але по якісному дорожньому покриттю. Літні варіанти покришок виготовляються з жорсткішої маси. Крім того, літні різновиди покришок мають менш виражений малюнок протектора.

Зимові – використовуються за температури нижче –5 °С. Відрізняються від літніх моделей глибшим протектором і часто наявністю шипів. При їзді на морозі такі шини залишаються еластичними, що дає краще зчеплення з дорожнім покриттям в морозну, сніжну і мокру погоду. Зимові варіанти покришок рекомендується встановлювати тоді, коли температура повітря опускається нижче відмітки +7°С (що на поверхні землі відповідає 0).

Зимові моделі також доповнюють металевими шипами.

Шиповані – забезпечують найнадійніше зчеплення з укоченим снігом та льодом (для зими)Вставки дозволяють автомобілю тримати курс і мінімізувати час гальмування на ділянках, що обледеніли. Деякі варіанти покришок обладнані «під шпильку». Це означає, що за необхідністю та бажання користувач може внести коригування в конструкцію, доповнивши гуму металевими вставками.

Згідно з вимогами безпеки шиповані покришки треба встановлювати на усі колеса, а не тільки на ті, що ведуть. Тільки так можливо добитися бажаного результату від застосування і добитися стійкості ТЗ.

Ціна гуми зі шпильками завжди вище за вироби без цього елементу. Нині моделі випускаються тільки для легкових транспортних засобів: покришки для вантажних машин виявилися незатребуваними ринком через високу вартість комплекту.

Всесезонні (універсальні) – застосовуються у температурному діапазоні від – 5 до +7 °С. Теоретично такими шинами можна користуватися цілий рік, що економічно вигідно. "Всесезонні" покришки" можна експлуатувати в умовах температурного режиму "європейської зими".


Малюнок протектора

Симетричний – буває двох видів.

Спрямований – вісь симетрії проходить відносно центральної площини обертання колеса. Подібний малюнок нагадує «ялинку». Пам'ятайте, що напрямок малюнка має бути однаковим на всіх колесах. Гума з направленим малюнком відрізняється зниженою гучністю, і добре підійде для їзди по мокрій дорозі.

Ненаправлений – вісь симетрії проходить відносно радіальної площини колеса. Такий малюнок зустрічається у двох варіантах: дві «ялинки», спрямовані в різні боки або малюнок, позбавлений спрямованості. Шини з ненаправленим симетричним малюнком зустрічаються найчастіше.

Асиметричний – комбінований варіант: відрізняється від попередніх різним малюнком на кожній стороні шини. В результаті одна сторона шини (зовнішня) забезпечує зчеплення з асфальтовою дорогою, інша сторона розрахована на бруд і сніг. Це більш ефективні шини, але і ціна їх вище. Така гума встановлюється на дорогі машини.


Маркування

Характеристики шини вказуються в її маркуванні:

  •          перша цифра – ширина профілю шини (мм);
  •          друга цифра – висота профілю шини (%);
  •          буква R – радіальна шина (діагональні шини не позначаються літерою);
  •          третя цифра – посадковий діаметр шини або діаметр обода (дюйм);
  •          четверта цифра – індекс вантажності (визначається за спеціальною таблицею);
  •          буква Т – індекс максимальної швидкості (визначається за спеціальною таблицею).

Наприклад, позначення 215/60R16  99H говорить, що ширина моделі становить 215 мм, висота – 60%  від ширини, тобто 129 мм, діаметр дорівнює 16", коефіцієнт вантажності дорівнює 99, тобто 775 кг, а індекс швидкості – 210 км / год.

Ширина профілю– відстань між боковинами накачаної шини. Широкі шини відрізняються від вузьких моделей кращими характеристиками гальмування, розгону, прохідності в умовах бездоріжжя, курсової стійкості.

Широка гума підвищує навантаження на підвіску (через вагу), збільшує витрату палива, а при їзді по калюжах або мокрому снігу викликає ефект аквапланування (повної втрати контакту шини з дорогою через водяний шар), що може привести до аварії.

Вузькі шини – підійдуть для міських умов, спокійного стилю водіння і малолітражних авто.

Широкі шини – оптимальний вибір для швидкісних трас, екстремального стилю водіння і потужних автомобілів.

Висота профілю – процентне відношення висоти до ширини. За цим параметром шини підрозділяються на дві категорії.

Низько профільні (до 60%) – жорсткі шини, що забезпечують високу керованість і розраховані на швидкісну їзду по якісному і рівному дорожньому покриттю. Водночас низько профільні шини набагато гірше амортизують удари при наїзді на ями та купини, що часто призводить до виходу з ладу підвіски. Через ці особливості низько профільні моделі служать порівняно недовго.

Високо профільні / повно профільні (від 60%) – м'які шини, що знижують керованість на високій швидкості, призначені для руху по поганих і нерівних дорогах (пом'якшують удари при наїзді на вибоїни). Подібна гума використовується взимку при їзді по глибокій колії, оскільки вона збільшує кліренс: дно авто не торкається нерівностей дороги.

Посадковий діаметр

Діаметр повинен відповідати діаметру колісного диска. Деякі машини допускають погрішність по діаметру в межах +/- 1 дюйм. Цей нюанс слід уточнювати в кожній конкретній ситуації.

Щоб коректно поміняти «рідну» гуму на шини нестандартного розміру, краще скористатися шинним калькулятором. З його допомогою можна легко визначити оптимальний вибір для заміни. Крім того, калькулятор опише наслідки зміни параметрів шини.

Якщо купується шина меншого діаметру, ніж у штатної моделі, то тим самим збільшиться навантаження на вузли підвіски, а сама машина стане жорсткішою.

Індекс вантажності

Коефіцієнт навантаження (цифра) – максимальне навантаження, яке витримує одна шина при відповідній швидкості, зазначеної поруч (наприклад, 84 T). Це навантаження, при якому шина може безпечно використовуватися. Щоб визначити індекс вантажності потрібно знати максимальну вагу авто з водієм, пасажирами та вантажем на колесо і додати про запас 15%

Індекс максимальної швидкості (літера)

Найбільша швидкість, при якій шина здатна витримати відповідне навантаження

Зверніть увагу на рекомендації виробників щодо швидкості при навантаженнях автомобіля, наближених до максимальних. Перш за все, це відноситься до легковантажних і вантажних шин. При 100% навантаженні швидкість повинна складати не більше 80% від максимальної, при 90%-му навантаженні – 90%. Ці відомості містяться в специфікаціях шин.

Поради щодо вибору


   1. Виробники. Рекомендуємо обирати вже перевірених виробників, які давно себе зарекомендували. Існують різні сегменти шин, обирайте те, що підходить вам по бюджету і по характеристиках. Звичайно є і не дорогі хороші шини, але за них потрібно поцікавитись в інтернеті і спеціалістів. Дорожчі шини знижують гальмівний шлях, рівень шуму, витрату палива, покращують керованість і динамічні характеристики машини.

2. Зверніть увагу на рейтинг гуми. Кожного року блогери, інтернет видання проводять тести як літньої так і зимньої гуми. Можна просто подивитись кілька порівнянь і зробити для себе правильні висновки.

3. Обираючи шини, орієнтуйтеся виключно на діапазон типорозмірів, рекомендованих виробником авто, оскільки будь-які відхилення можуть погіршити керованість авто. Подібні зміни призводять і до спотворення параметрів спідометр.
4. Звертайте увагу на наклейки на шинах, вони можуть бути досить інформативними.

5. Не можна встановлювати на машину гуму з різним малюнком протектора, а також шини різного призначення – в цьому випадку колеса будуть мати різне зчеплення з дорогою, що неприпустимо.

6. Не використовуйте зношені шини. Мінімальна глибина протектора для легкових авто – 1,6 мм для літніх і не менше 3мм зимні.

7. При купівлі зверніть увагу на дату виробництва: гума має властивість старіти. Без втрати властивостей шини можуть зберігатися 3 роки, обов'язково при правильних умовах( Температурний режим, вологість) 

Надіємось ці поради будуть корисними для Вас!!!!




loader